tisdag, november 16, 2010

Är det bara 2 månader kvar?

Your word. Va? Vilken?

Onsdagen den 19 november. Det var senast ja.
Tycker i alla fall att jag nu är "duktig" och drar mig i kragen. Ett kortare inlägg borde väl inte vara så svårt/jobbigt/tidskrävande? Nej.
Föreläsningar och examinationer är nu förbi (som det ser ut just nu i alla fall) och ensam kvar står det avslutande arbetet - examensarbetet. Känns ungefär som om att "det är nu det gäller"... underligt. Vad fort tiden går ibland. Hänger inte alltid med i svängarna.
4 intervjuer avklarade, 6 to go. Det är i alla fall en bra början - men ännu inte tillräckligt bra.
Dock, som Timbuktu en gång "yttryckte det": det ordnar sig, det gör det alltid. Härligt motto att ha i åtanke när pressen smyger sig på.
Alldeles strax ska jag iväg och träna. Tack och lov. Känner att kroppen behöver det idag. Är sådär lagom seg men det är då som jag brukar försöka ge som mest.
En helt annan sak: Jag älskar måndagar. Jodå, tro det eller ej. Måndagar för mig innebär ju numera Godspel-night. Och tro mig, det finns Inget härligare. Det är så underbart att vakna varje måndag och känna "Yes, äntligen så var vi där igen".
Nu ska jag skutta i träningskläderna.
Tjing!

Inga kommentarer: