fredag, oktober 15, 2010

Hurghada, Egypten

Inte nu igen.

Oj, oj, OJ! Nu var det verkligen länge sedan sist. Det är nästintill så att jag skäms, faktiskt.
Visst - jag har varit en vecka på semester... men det var 3 veckor sedan nu...
Jag ger er en kort summering nedan:
Min far fyllde 50 år och det firade familjen med en "All inclusive-resa" till Hurghada, Egypten. Vädret var underbart, folket vi lärde "känna" var underbara, maten var god etc. etc.
Ja, allting var helt enkelt toppenbra under hela veckan (förutom 3 åskknallar, en blixt och 2 minuter regn. Ska jag då nämna att det regnar max 2 minuter om året i Egypten?... och att det dessutom skedde på min fars födelsedag...).
Ett par utflykter hann vi också med. Min familj är sådan att även om det är sol och bad i fokus så kan Ingen av oss ligga helt stilla i 7 dagar. Så en förmiddag valde vi att åka fyrhjulad motorcykel i Sahara, besöka ett Bedhuinläger och rida kamel (ja, i alla fall jag och pappa).
Dagen efter fick det bli en dags båttur med snorkling. Båtar är verkligen inte min grej (inte denna gång heller) men upplevelsen att snorkla kring fiskar i fantastiskt vackra och färgrika korallrev kan ingen ta ifrån mig - någonsin. Dessutom har vi filmbevis.
I övrigt har jag hunnit träffa Céline på en försenad födelsedagskväll, medverkat på gudstjänst med kören för första gången, hittills spenderat tre veckor på VFU, plundrat Väla, firat ytterligare en födelsedag, varit på tjejkväll och mycket annat.
Hoppas jag kan bli bättre på att uppdatera...från och med nu... nu.