fredag, september 17, 2010

Pluggandet fortsätter

Cause you had a bad day...

Det har gått exakt en vecka sedan jag skrev sist. Vet egentligen inte riktigt varför men en faktor skulle ju kunna vara att jag varit upptagen med saker (föreläsningar/seminarier, fritidsaktiviteter, handledningsmöten, praktik etc.) hela denna vecka.
Ibland räcker tiden inte riktigt till. Idag t.ex. jobbade jag några enstaka timmar på en skola jag aldrig förr besökt - spännande... men det tar också på krafterna. Dock fick jag uträttat lite ärenden efter jobbandet så dagen har i och med det inte gått helt till spillo.
Sitter här nu och grämer mig över en muntlig uppgift som måste göras (typ inatt... eller senast imorgon... men då har jag annat som är ännu viktigare som också måste göras - även det inom skolans område). Muntlig uppgift, jaha, vadå? kanske ni tänker. Är väl inte så jobbigt. Nä, inte om det inte vore för att vi måste skriva ner allt vi ska "säga" också. Med ett visst antal Ord i dokumentet dessutom. Sådant kan göra mig frustrerad.
Hur som helst så var jag i alla fall på kalas (årlig kräftskiva) i lördags. Kusinerna fyllde år och det firas alltid med kräftätande i Höllvikens sommarvrår. Trevligt värre.
Imorgon blir det till att plugga en del och sedan på kvällen får jag se om jag beger mig till Kristianstad för en utekväll med tjejerna eller inte.
Sedan är det ju Val2010 på söndag. Det får vi inte missa!

Inga kommentarer: