lördag, januari 01, 2011

Nyår 2010 firades hemma

Välkommen, välkommen - ännu ett oförutsägbart år.

Ivanhoe visas på tv - då var nyårsdagen kommen. För en gångs skull sitter jag påklädd, med det inte sagt att jag är frisk men på bättringsvägen... jodå!
Hade en mysig nyårsafton hemma med familjen. Med tanke på hur förkyld jag var ville jag inte ge mig ut på galej, helt rätt val anser jag själv.
Till middag blev det 3-rätters. Som förrätt hade mamma gjort en räkmacka med majonäs och avokado som var riktigt god. Till huvudrätt serverades oxfilé med hasselbackspotatis, sås samt sallad. Desserten bestod av mandelmassefyllda äpplen i ugnen och till det vaniljvisp. Det läskas i munnen bara jag tänker tillbaka på gårdagen :)
Mellan rätterna blev det musikunderhållning i form av Spotify. Min pappa upptäckte först igår hur fantastiskt detta musikprogram faktiskt är och han satt praktiskt taget under hela dagen igår (fram till kvällen) och bara sökte efter gamla 70-tals hits. Jag klagar inte dock. Tycker själv att det är ganska underhållande. Så nyårsfirande i 70-tals discoanda blev det 2010 ;)
Efter middagen begav sig min bror iväg ut medan jag, mamma och pappa valde att spela ett familjespel som jag fick i julklapp. Riktigt trevligt och roande spel. Rätt var det var så slog klockan 00.00. Vi hade inte köpt några fyrverkerier själva - känns så onödigt när man firar på egen hand - så vi gick ut och tittade på alla andras. För mig kändes det extra bra att faktiskt få komma ut, om så bara för några få minuter, då jag spenderat två dygn inomhus i sängen! Efter "showen" gick vi in och tittade på tv. Jag höll ut en timme innan jag med rödsprängda ögon (p.g.a. förkylningen) gav upp och gick och lade mig.
Idag blir det bara till att slappna av och ta det lugnt. Det blir kyckling till middag ikväll vilket jag ser fram emot - för jag älskar ju kyckling!
Kanske tittar jag på någon av mina julklappsfilmer senare ikväll...

Inga kommentarer: