fredag, december 31, 2010

Förkylt nyårsfirande

Av alla som finns måste väl en vara rätt?

Skriver just nu några rader från sängen. Har åkt på en dunderförkylning så låg nerbäddad under hela gårdagen... och likadant blir det idag, åtminstone fram till kvällen då vi ska äta middag. Tänkte ta en dusch innan dess också så att jag kan känna mig någorlunda mänsklig :)
Det blir alltså inte något direkt nyårsfirande för min del detta år. Meningen var från början att jag och Céline skulle hitta på något tillsammans men vi kom överens om att det nog var bäst att låta mig stanna hemma - och tur var väl det. Är fortfarande riktigt förkyld och ögonen bara rinner.
Hade en underbar jul i alla fall. Som varje år firade vi jul två gånger. På julafton kom mormor och morfar hem till oss och på annandagen åkte vi till farmor och farfar för ett mindre firande hos dem. Jag fick massor av fina klappar såsom strumpor, skivor, filmer, presentkort, spel, stekjärn, kokböcker och nya kuddar.
I både måndags och tisdags passade jag på att shoppa lite. I måndags blev det stan och jag kom hem med ett par kassar (som vanligt inte sådant på rea) och i tisdags åkte jag till Väla för att huvudsakligen införskaffa minst två par nya jeans - de två paren blev fyra!
Önskar er alla ett Gott Nytt År! Skjut iväg några fyrverkeripjäser för mig med.

Inga kommentarer: