lördag, april 25, 2009

En trevlig samtalspartner

Dags att ändra Template nu...
***
Förmågan att förstora upp problem har jag insett att jag på senare dagar lämnat bakom mig. Att gå till förstahandskällan är alltid en prioritering - aldrig ett undantag. Missförstånd kan vara riktigt banala, bara man uppdagar dem. Jag litar på "folk" så länge de inte bryter mitt förtroende.
Lyssna först - bedöm sedan.
***

Praktiken har dragit igång och på måndag väntar en stor utmaning. Då ska jag nämligen starta upp ett mindre projekt tillsammans med mina två medarbetare. Jag återkommer med resultatet vid ett senare tillfälle.
Igår eftermiddags begav jag mig till Espresso House för att där möta upp Calle. Han bjöd på varm choklad (ja, i denna vämen! Det är GOTT) och efter en timmes samtalande bestämde vi oss för att gå ut en sväng och avnjuta det fantastiska vädret! Det blev lite glass också (även den blev jag bjuden på - vilken tur jag har, eller med andra ord vilken generös vän!) samtidigt som vi slog oss ner vid stadsparkens lekplats....eh, ja. Vi fick ett litet, med betoning på litet, besök där också ;)
När vi sagt adjö drog jag ut en tur till Väla men bestämde mig ganska snart för att åka hem igen. Kvällen ägnades bara åt middag och "Så ska det låta", sedan stupade jag ganska snabbt.
Idag ska jag närvara vid ett möte med solen :) Sedan får vi se vad kvällen utmynnar i.
Jag måste köpa potatis.

Inga kommentarer: