måndag, april 13, 2009

En lördag med en mycket bra vän

Tänk om jag hade haft en miljard... vad skönt.

I lördags umgicks jag med Micha. Var ett tag sedan nu så det var riktigt skoj att få träffa henne igen :) Vi tog en glass nere vid gröningen, snackade en hel massa ;) och Gick hem från stan. Det var ju trots allt underbart väder. När vi väl kom hem till Micha så blev det grill (för mig med vilket var oväntat!). Första grillningen i år och det smakade underbart bra. Kvällen kom helt plötsligt och dagen slutade med att vi tog en drink i stan. Med andra ord, en riktigt bra lördag!
Tanken när jag vaknade var väl att arbetet skulle bli mer eller mindre färdigt idag. Jag kan ju fortsätta drömma. Det handlar inte om att det är svårt, jobbigt eller liknande - jag saknar bara glöden. Jag har ingen lust att skriva och då tänker jag inte göra det heller. Skrev åtminstone litegrann tidigare idag men bestämde mig sedan ganska snabbt för att "nä, nu ska jag ut Utomhus"! Så jag hoppade upp på cyklen och cyklade ner till hamnen. Hälsade på mamma och pappa som höll på att fixa med båten. Köpte en glass och sedan cyklade jag hem.
Frisk luft sitter alltid bra :)
Nu snart blir det god middag och klockan nio ska jag se en film, det har jag redan bestämt. Det ÄR faktiskt fortfarande Röd dag!
Imorgon börjar dock allvaret igen och då vill det sig till att jag lägger i en lite högre växel för jag ska hinna med att både vara i skolan, plugga när jag kommer hem och träna på kvällen. Hoppas tiden räcker till.

2 kommentarer:

sanna sa...

Vill du pröva så tycker jag absolut du ska göra de.. 5 år, oj. Är de så länge du ska plugga eller? Men du har väl CSN? Jobbar du nått extra? Jag pluggar också men jag kan göra det!! Sånt löser sig alltid! Puss på dig gumman!!

sanna sa...

hehe.. då vet jag vad jag ska ge dig när du fyllet år.. synd de är så långt tid kvar.. Men men.. puss på dig...