söndag, december 27, 2009

Julafton, Juldagen och Annandagen

Tick, tack... tiden går.

Det sägs ju att tiden går fort när man har roligt... och det stämmer nog. För inte hann jag ens blinka, så var julhelgen över.
Julafton firade jag hemma tillsammans med mor, far, bror, farmor och farfar och min ena farbror. Det blev som varje år hederligt svenskt julbord, Kalle och hans vänner, 2-timmars julklappsutdelning och en massa julgodis! Jag fick en hel drös med fina saker, jag orkar inte ens rabla upp det. Så vill ni veta så får ni fråga personligen.
Under Juldagen kom mormor och morfar hem till oss för att fira Julafton nr 2 (i min familj firar vi alltid jul två gånger). Istället för julbord blev det dock lutfisk och risgrynsgröt :)
Julklappsutdelning i vanlig ordning och även denna gång fick jag en hel del fina saker.
Annandagen firades hos mina kusiner. Det blev lunch, glögg med pepparkakor och julgodis. Klockan 16 sjöng jag några sånger i ortens lilla kyrka och min morbrors fästmö spelade. Jag var nöjd med resultatet och efteråt åkte vi hem till kusinerna igen, spelade en julklappslek, åt middag och spelade sällskapsspel :) Ett underbart slut på julhelgen - jag somnade inte förrän klockan 02:00
Idag har bara varit en titta-på-tv-äta-julgodis-slöa-hela-dagen-dag. Ikväll väntas en av de filmer jag fick i julklapp. Jag ska krypa ner under täcket och bara njuta.
Nu blir det ljuv musik.

Inga kommentarer: