tisdag, december 22, 2009

Mandelmusslor och årligt julbord - Nu tar jag lite ledigt.

Nästa år kanske...

Äntligen klar med mina två arbeten! Nu ska de bara skickas in och sedan ska jag ta lite julledigt. Åtminstone fram till det nya året börjar - sedan är det dags att lägga i en högre växel igen.
Förra veckan började i rivstart. Jag åkte till Kristianstad tidigt i ottan för att vid lunchtid bege mig mot Malmö och farmor och farfar :) Familjen skulle baka de årliga mandelmusslorna - en mysig tradition. Jag var naturligtvis tidig eftersom jag tog mig ner på egen hand men så småningom kom vi igång. Gemensam middag kunde vi också njuta av när musslorna våra var färdigtryckta. Kyckling sitter aldrig fel!
Under tisdagen fick jag uppleva ett alldeles underbart litet Luciatåg. Mina treor sjöng tillsammans med parallellklassen flera sånger för föräldrar och syskon. Därefter blev det fika.
Onsdagen var sista dagen uppe i K:stad, vilket kändes underbart skönt (och det trots att jag visste att jag hade två arbeten som låg och väntade på mig). Det hindrade mig dock inte från att följa med Pem en tur till Center Syd och inhandla lite julklappar - ja, för hennes del alltså. Själv fick jag dock också med mig en liten kass hem där innehållet var till mig själv! ;)
Under torsdagen fixade jag och min bror årets julklappar - ojdå, sent tänker ni. Icke då! Allt var redan förberett sedan i somras ;) Det ni, inte illa va!
Helgen blev ganska lugn (och vit) för min del. Avstod från att umgås med några vänner i Lund. Vädret var ju inte jättestabilt precis så jag valde att inte ta några risker - det vill säga att åka med kollektivtrafiken.
Igår däremot så åkte min familj, min farbrors familj och min farmor och farfar till det årliga julbordet i Löderup! Maten var god och sällskapet underhållande. (Jag fann till och med en sill som jag blev alldeles överförtjust i! Jo, SILL! Har till och med lyckats övertala mamma att köpa hem lite av den till julbordet. Mums).
Idag har jag mest strosat runt. Gick upp sent, duschade sent, klädde på mig sent, började plugga sent - ja, fast det har jag i och för sig gjort alla dagar. Jobbar hellre sen kväll/natt. Adrenalinet pumpar som bäst då!
Snart är det jul och om jag inte hinner/orkar/har möjlighet/vill skriva innan dess så önskar jag Er Alla en Riktigt
God Jul och ett
Gott Nytt År!!

Inga kommentarer: