söndag, maj 10, 2009

En hel drös med uppdaterad information

Jag tror nog att jag hinner i tid... jag måste!

Jag kikade nyss på mitt senaste inlägg och märkte då ganska direkt att - herregud, det var en hel vecka sedan jag skrev sist! Ja, det är väl så ibland. Jag skulle vilja säga att det finns tre perioder i mitt skrivande. Den period då bloggen har ny layout och man vill inget annat än att bara skriva tills "tangentbordet glöder", så att säga. Den period då jag har mycket tid över och inte behöver göra en massa läxläsning eller skriva en drös med arbeten... då känner man verkligen att det är Kul att skriva - för jag har tid! Sen var det den där tredje perioden - den som jag är inne i för tillfället - den period då man helt enkelt varken hinner eller orkar för där är så himla mycket annat som ska göras!
Men en kort uppdatering då kanske...?
Under veckan har jag varit på praktik. Det har fungerat bra med vårt projekt, vår lärare var ute och tittade till oss och vi blev rosade i överflöd (utan att överdriva!). Vi gjorde ett studiebesök på ett lantbruk med alla barnen (F-2) och jag fick köra traktor! :) Skojsigt värre! Under fredagen blev vädret bättre vilket var bra för vår del eftersom vi spenderade en hel dag i en skog och bara mööös.
I måndags överraskade vi (d.v.s. mamma, jag, min morbror och hans familj + morfar) mormor som har fyllt 70 år. Hon och morfar hade varit iväg på en weekendsemester i Holland och kom hem sent på kvällen. Då hade vi "brutit oss in" i lägenheten och fixat med ballonger, smörgåstårta och annat. En mysig måndagskväll :)
I tisdags började danssommarkursen. Det är Street som gäller nu 5 veckor framöver. Sedan är det stopp.
Igår var jag i Lund och hade en trevlig kväll med några vänner och idag har jag inte gjort mycket mer än att plugga. Måste komma igång eftersom jag bara har några få dagar på mig nu... censurerat... men jag återkommer med det senare. Håll uuut!

Inga kommentarer: