tisdag, maj 19, 2009

Weekendresa till Skagen

Jag hoppas på bra väder nu när...

Har tillbringat en liten weekendsemester i Skagen tillsammans med hela tjocka släkten på mammas sida. 14 stycken var vi och vi bussade dit! *Haha* Ni kan inte ens föreställa er det men det blev precis som jag tänkt att det skulle bli - Sunes sommar blandat med Svensson Svensson! ;)
Kom fram vid eftermiddagen i fredags. Det blev först en liten rundtur med buss i Skagen och sedan åkte vi ut på Skagens spets - där Kattegatt och Skagerak möts.
Checkade in på motellet någon timme senare. Sedan åkte vi för att käka lite på en restaurang i närheten... okej. Det löjliga med Skagen... ALLT ÄR i närheten ;P men fint ändå!
Vid halv tio såg vi sedan solnedgången vid havet - underbart. Därefter däckade vi alla...
Lördagen var fullspäckad med ett par museébesök (Michael och Anna Anchers berömda tavlor), en rundtur i centrala Skagen, god lunch nere vid hamnen samt firandet av min mormors 70 årsdag! Det var ju därför vi åkte, in the first place så att säga! Hade ett eget avskilt hus där vi spelade piano och sjöng, åt trerätters och bara hade det allmänt trevligt.
Kvällen/Natten avslutades med EVSC på mormor och morfars rum.
På söndagen besökte vi "den sandade kirke" samt en plats med väldiga sanddyner där ett flertal vilda västern-filmer faktiskt spelats in... jo, tro det eller ej!
Efter det åkte vi hemåt (satt i kö utanför Kph i över en timme - ovanligt, not) och jag ställde ner mina väskor på sovrumsgolvet klockan kvart i elva söndag kväll. Trött efter en lång men alldeles underbar resa!