söndag, maj 31, 2009

Nykterist - javisst!

Det var droppen. Jag hade lovat mig själv - it's over.

Igår var det livat... milt sagt. Jag begav mig hem till Anna och Elins hemmahus ganska tidigt för att käka lite och hjälpa till med förberedelserna inför deras födelsedagsfest som skulle gå av stapeln klockan 20:00
Redan kvart över sex var det två stissiga damer som grubbalde över hur de skulle hinna med allting innan gästerna anlände - och med allt så menas: klä sig, ta på lite smink, blanda upp bål, hålla upp chips i skålar och hacka grönsaker.... ehm... tjejer. Ni har 2 timmar på er! Relax, sa jag, och lutade mig lugnt bakåt - färdigklädd som jag var och bara allmänt varm.
Vilken hetta - vilken dag. Måste ha varit årets varmaste dag hittills.
Hur som helst... gästerna anlände och festen drog igång. Vi lekte lekar - eller ja, de flippade ur så det blev inte så mycket med den saken. Folk kände nog att de hellre ville käka chips. Jag gjorde det i varje fall!
Efter några liter vodka... haha, njäe inte riktigt - men efter en hel del alkohol kände folket att det var dags att dra sig in mot staden. Själv hakade jag på men valde väl inne i stan att ta första bästa buss hem. My night was over. A great night, at least in my eyes ;)
Idag är det Mors Dag. Mamma blev jätteglad för presenten från mig och min bror som bestod utav ett presentkort (vart får bli en hemlighet). Tänkte försöka plugga lite grann, vill bara ha det ur världen nu så att jag kan få njuta av sommaren, läsa böcker, käka glass och ha det allmänt bra. Ikväll blir det kyckling till middag - mums fillibabba säger jag som bara ääälskar kyckling.
Imorgon är en ny vecka...

1 kommentar:

Josefine sa...

Fin design :D fixat den själv?? Tack för igår :) alltid trevligt när du är där ju. Ha det toppen kram