måndag, januari 04, 2010

Nyår 09-10

Nu blir det andra bullar.

nyårsafton packade jag min väska och tog tåget till Lund. Där hämtade Peter och Ann upp mig och vi styrde vår kosa till Oxie. Efter att ha kört fram och tillbaka på en gata typ fem gånger så fann vi äntligen huset vi skulle till.
Det tog inte många minuter innan spänningen la sig i gruppen. Folket, en del som jag aldrig förut träffat, kändes med ens öppna och jag själv kände mig bekväm i rollen som gäst.
Middagen serverades ganska sent men det gjorde inget - man blev ju bara ännu mer hungrig och sugen på mat. Till förrätt serverades löjromscheesecake, till huvudrätt blev det oxfilé med potatis och till dessert en utsökt cheesecake med rabarberkompott. Efter middagen tog vi alla på oss skorna och gick ut för att både iaktta och skjuta egna raketer ute på gatan. Året invigdes med skumpa - ja, en sisådär tio droppar för min del.
Vi spelade spel resten av natten och hoppade inte i säng förrän vid halv fem. En riktigt lyckad nyår och en suverän invigning av det nya året.
Till helgen har jag inte gjort något märkvärdigt. Jag föredrog att vara hemma, mysa till det lite. Jag har börjat bygga på ett pussel - vi får se när det blir fulländat.
I veckan väntar (förhoppningsvis) en del plugg. Jag ska klippa mig och kanske blir det till och med lite skridskoåkning. Det återstå att se.

Inga kommentarer: