tisdag, mars 16, 2010

Nu har svensk radio förstått - jag var först

När jag körde hem från träningen, d.v.s. för cirka en timme sedan, hade jag på radion - precis som jag brukar när jag är ute och kör.
Med brist på dålig musik slog jag över till Rix FM som precis gjorde reklam för "ny och fräsch musik". Plötsligt är det som om allting bara stannar upp ett ögonblick. Jag blev lite halft paralyserad för en halv sekund innan jag insåg vad som var "nytt och fräscht".
Ur högtalarna strömmade nämligen en låt från min absoluta storfavorit inom musikbranchen.
Alla ni som följer min blogg någorlunda kommer kanske ihåg att jag i somras följde American Idol på tv och med det föll helt pladask (precis som flera hundratusen andra personer) för en av deltagarna där - Adam Lambert. (Om ni klickar er in på etiketten musik så finns där t.ex. ett par låtar med honom).
Killen har redan uppträtt i talkshower som David Letterman och Jay Leno, framfört låtar och intervjuats ett par gånger i Ellen Degeneres show samt tillägnats ett helt eget avsnitt hos Oprah.
Hur som helst. Det som Rix FM påstår vara "ny och fräsch musik" har jag alltså lyssnat på i snart ett halvår redan. Vadå nytt och fräscht? Låten som spelas på radio nu är inte ens hans debutlåt, men whatever...
Jag vill bara poängtera att Jag har lyssnat till Adam Lambert i snart ett år, Jag har redan hans skiva (som för övrigt är hur bra som helst)... ja, jag var helt enkelt först!
Så kom inte till mig och berätta vad ni tycker om den nya låten... För den är inte ny.

Kan ge er ett smakprov. Han är ju trots allt en av världens skickligaste sångare. No doubt about that.

1 kommentar:

Maria sa...

Hej hej!
Vill du va först med att få information om när Adam kommer till Sverige och vart han kommer vara? Maila gärna till mig på maria.alen@sonymusic.com
Mvh/
Maria