onsdag, mars 24, 2010

Modell för en dag

Hyllning till Livet.

För ungefär en vecka sedan fick jag ett oväntat telefonsamtal. Kvinnan i luren ringde från en modell... blablabla...blabla.... ja. Jag hörde inte direkt vad hon sa för jag blev så uppslukad av det där första ordet. Min första tanke var: vem är det som driver med mig? ... men den tanken hann inte mycket längre innan kvinnan i luren glatt fortsatte och berättade att jag hade blivit "rekomenderad" av min morbrors fru. Jaha. Så var det problemet löst.
Kvinnan representerade ett företag/fotostudio som ger ut gratis modellupplevelser till allmänheten - typ. Självklart nappade jag på betet. Allt jag behövde göra var att bestämma en dag och tid då jag kunde. Klart.
Så i lördags (efter lite förberedelser) tog jag mitt pick och pack och tog bussen till stan för att där möta upp Céline som jag hade valt att bjuda med. Vi tog oss till studion. Väl framme blev vi informerade, stylade och sminkade. Därefter var det bara till att ställa sig framför fotografens kamera och börja posera! Tiden gick jättefort och både jag och Céline hade Skitkul! Flertalet bilder blev jättebra och till slut lyckades jag välja ut några stycken som jag ville ha med mig hem (bl.a. bilden som utgör min header).
Nedan följer några "backstage"-bilder! De professionella kanske dyker upp... någon gång... vem vet?


Inga kommentarer: