lördag, maj 08, 2010

Dyr vecka, inspirerande helg

Nä'men, se där. Ibland tar saker och ting bara sin lilla tid.

Veckan har gått ganska snabbt. Jag har haft praktik i fem dagar och då brukar dagarna gå undan. Dessutom har jag jobbat lite också. En jacka, ett par skor och lite annat smått och gott har också införskaffats. Behövligt.
Jag vet inte om det är vädret eller det faktum att alla gått runt och hostat på en som jag nu blivit sjuk. Jag förmodar det sistnämnda med en kombination av det första påståendet.
Nog kul att vakna innan 07 i morse och därefter inte kunna somna om ordentligt igen. En förtjocknad hals, rinnande näsa och ett dunkande huvud var droppen.
Kurera mig - I wish. Ibland är det sådär när man studerar att man inte har tid för sådant. Denna helg är en sådan helg. Jag har inte tid. Eller jo, jag har tid. Att plugga.
På måndag ska mitt arbete vara klart, oavsett hur slutprodukten blir. Alltså, jag har inte tid för att ligga i sängen och titta på tv.
Å andra sidan försöker jag se det positiva i det hela: bättre att jag är dålig nu - för då kanske jag hinner tillfriska till långhelgen. DÅ kan jag Inte vara sjuk.
I torsdags träffade jag Emily under kvällen. Hon är hemma i Sverige i typ 2 veckor så då får man ju passa på att ses! Vi fikade lite, gick i stan och snackade om senaste nytt. Tur att man kan hålla kontakten trots att man lever på skilda håll.
Igår vare det Célines tur. Samma vända där med fika och shopping. Jag lyckades för övrigt släpa med henne till Pärlgården. Hon hade aldrig varit där och själv fick jag intrycket av att jag just skaffat henne en ny hobby ;)
Vi spenderade ett par timmar där... jo, ibland bara rinner tiden iväg men det var det värt... och hur kul som helst.
Helg nu som sagt. Jag ska stanna inomhus (tur att vädret ändå inte inspirerar till något annat) och plugga. Plugga, plugga, plugga. Jag får ändå min belöning och det är det, och bara det, som överhuvudtaget motiverar mig!

2 kommentarer:

Céline sa...

Vi måste tillbaka dit!!

Louise sa...

Hej Viktoria!

Kul att se att du har kikat på min blogg. Den är inte lika snygg som din ser jag :) Jag kom inte ihåg vad din blogg hette så jag har missat mycket, får väl läsa igenom det nu ;) Hoppas allt är bra annars. Ja, de sa vem det var som hade tipsat om modell för en dag :) Det var kul att testa något sådant. Så tack för det. Ha det så bra tills vi hörs igen! Så ska jag spara din bloggadress som favorit denna gången så den inte försvinner :P
Kramar