lördag, maj 01, 2010

Uppdatering och Valborgsfirande

Trivs i vuxet sällskap.

Då det snart gått en månad sedan jag uppdaterade sist, kände jag att det nu kanske var på tiden.
skolan stjäl det mesta av tiden så har det ändå inte skett sådär ovanligt mycket nytt. Dagarna passerar mest bara... men något ska jag väl kunna printa ner.
Religionskursens resultat blev strålande och när man kämpat på hårt så känns det så otroligt bra att få någonting för det också - i mitt fall då, det eftersträvade betyget.
Hur som helst, efter att den kursen avslutats så följde ju följdaktligen en ny - denna gång stod det Svenska på schemat (åter igen - tredje gången gilt sägs det ju). Vi har hunnit relativt mycket hittills och valet känns helt rätt. Skönt.
Hoppas nu bara att den ska flyta på bra utan komplikationer.
Jag har ätit på Burger King.
Mycket intressant fakta va? Nä, kanske inte men det var så länge sedan jag åt där sist så lunchmålet var verkligen efterlängtat... och deras dipp skulle man nästan kunna leva på.
Jag och Céline har hunnit med att göra stan en gång också... alltså vi gick ut. En kväll. En lördag. På Helsing. Käkade varsin efterrätt som var riktigt god (dock dyr) och hällde i oss varsin drink - eller nä. Smuttade. Själv lämnade jag faktiskt en tredjedel.
En trevlig kväll i alla fall... fast nästa gång blir det Malmö... och Dans.
Ann hade fest förra helgen så jag åkte tillsammans med Pem och hennes pojkvän upp till Kristianstad på lördagskvällen. Det blev att vi spelade lite Wii innan vi besökte Bank - ett uteställe, med bl.a. liveband som faktiskt var riktigt bra. Då "somliga" hade en tendens att snarka sådär överdrivet högt lyckades jag somna någon gång kring halv 7 på morgonen - och sov till nio. Sedan blev det frukost. För vem har tid att sova? ;)
Valborg firade jag med min mor och ett antal gamla bekanta från "vårt förra liv". Jag hade en supertrevlig kväll på restaurang Tegel med god mat och lyckades få höra både studentsång och se brinnande eldar - jodå. Två stycken.
Idag fyller min mormor år så Stort Grattis till henne!
Om en stund tänker jag göra våfflor åt familjen. Det har jag sett fram emot hela veckan!

Inga kommentarer: