måndag, juli 05, 2010

Kusinkonfirmation och privatfest

Det trista är ju att det inte ens går framåt... och sedan finns den ofattbara besvikelsen, men jag bryr mig inte. Jag har semester.

I lördags konfirmerades en av mina kusiner så klockan tjugo över 12 på förmiddagen begav sig familjen till Raus K:a. Värmen denna dag var nästintill olidlig faktiskt. Ja, jag vet jag vet - samtidigt ska man verkligen inte klaga. Det är ju detta väder vi väntat på och äntligen kom det.
Konfirmationen var väldigt fin och passerade snabbt (fast som vanligt hörde man inte något när det var konfirmandernas tur att redovisa).
Efteråt var det samling hemma hos kusinen och maten var utsökt god. Saftig frukt en otroligt het sommardag var inte att tacka nej till.
Vi åkte hem relativt tidigt på kvällen eftersom jag skulle iväg på fest. Elin & Co. hade hyrt Harmony så natten spenderades ombord där och vi dansade natten lång - eller ja, fram till klockan 02 då Dj'n gav upp ;)
Mina fötter värkte något enormt och den vanliga turen hem från busshållplatsen som brukar ta 3-4 minuter tog istället 15.
Idag väntar ytterligare en varm, skön och lugn dag. Jag ska kolla lite flygbiljetter och hålla tummarna för att hitta det bästa alternativet! Sedan blir det till att läsa lite, koppla av i solen och kanske ta en cykeltur norrut. Får se vad som lockar.

Inga kommentarer: