fredag, september 10, 2010

Fredag, Frihetens dag

Tänk att få vara 6 år igen... eller...

De senaste 2 dagarna har jag varit på Ramlösa Skola för att checka läget - och framförallt lära känna de nya eleverna. Jag ska ha min avslutande praktik i en förskoleklass vilket ska bli hur skojigt som helst... och barnen är så små. Hur söta och spralliga som helst :)
Igår mötte jag upp Céline i stan. Det var ett tag sedan vi sågs och båda har just nu väldigt hektiska scheman... men vad gör man inte för en underbara vän :)
Tack vare stormen utomhus och några timmars praktik var mitt hår stripigt och i ett enda virrvarr, skorna var inte längre svarta utan gråbruna (av smuts alltså) och delar av kroppen skrek på grund av träningsvärk sedan tisdagens dans. (Varför kommer värken alltid Två dagar senare?).
Vi tog hur som helst en tripp på stan, pratade politik (haha) och kikade lite i affärer - jag fick äntligen införskaffat en ny snygg ögonskugga.
Innan vi drog hemåt tog vi en fika på Grafitti :)
Fredag. Idag är det fredag. Äntligen, säger jag. Fredagar är den dag då jag mår som bäst och känner hur kroppen slappnar av på ett helt annat sätt än vad den gör övriga veckan. För även om jag måste ha saker gjorda tills på måndagen så vet jag att jag kan ta lördag och söndag till det. Men inte fredag. Då lägger jag ner allt som har med skola/jobb att göra och fokuserar bara på En sak - min frihet att kunna göra vad helst som faller mig i smaken.

Inga kommentarer: