torsdag, december 02, 2010

Erbjuden tjänst och full pott på sista tentan

Ibland är livet bra underbart.

Sitter här framför datorn och tänkte snart påbörja lite textskrivande inför examensarbetet men tänkte först skriva några rader här på bloggen för att uppdatera er läsare om vad som pågår i mitt just nu mycket hektiska liv.
Ibland i livet känns det som om att ingenting händer - och så helt plötsligt kommer allt på en gång.
För cirka en månad sedan nu sökte jag en tjänst som jag jättegärna ville ha. Förra veckan blev jag kallad till en intervju och i måndags fick jag tjänsten! Jag kan väl informera om att det inte är ultimat att stå upp i ett framsusande öresundståg utan något att hålla fast i när man får en sådan nyhet. Själv visste jag inte riktigt var jag skulle ta vägen, adrenalinet och exalteringen pumpade runt i kroppen och jag kan svära på att jag nog var mer än rosa i ansiktet. Direkt efter samtalet ringde jag upp min väninnan (som jag för övrigt terroriserat med sådär 3 telefonsamtal redan de senaste 15 minuterna). Jag berättade den goda nyheten och det blev jubel i telefonen. Nu är vi inte bara nära vänner som lärde känna varandra på högskolan och som för tillfället skriver examensarbete ihop - numera är vi också kollegor. Riktigt roligt.
Vilket underbart telefonsamtal. En måndagskväll. Och det blev bara bättre av att dagen avslutades med gospelövning :)
Sedan dess har jag hunnit med ett kortare möte med rektorn, fått massor av information samt papper och böcker som ska läsas. Dessutom beställde jag en lärarkalender häromdagen och idag damp den ner i brevlådan (efterlängtad). Så den senaste timmen har jag bara suttit och pysslat om den lite genom att skriva in namnsdagar, födelsedagar, jobb, plugg, konserter, fritidsaktiviteter och annat.
Jag antar att ni numera officiellt kan kalla mig lärare. Knasigt, eller hur. Det tycker jag själv i alla fall.
Vidare kvitterade jag ut den avslutande tentan igår. Hakan föll faktiskt ner lite när jag såg resultatet. Full pott. Kan kursen få ett bättre avslut?
(Examensarbetet är ju fortfarande kvar - men jag tycker den hör hemma i en kategori för sig).
Dessutom, mitt i allt, så kom min bror och berättade för mig att han fått jobb idag. Konstigt att allt ska hända på en och samma gång.
Vilket flyt. "Peppar, peppar".

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS! FRÖKEN Viktoria:) /C

Josefine sa...

Grattis :D! Då är det examen snart för oss båda och sedan jobb :D Härligt!