söndag, december 12, 2010

Nya Pågatåg rullar

Håller tummarna för morgondagens meddelande.

Har tillbringat helgen hos Pems pojkvän. Vi anser båda att det är lättare att plugga på ett ställe där det inte kryllar av folk runt omkring en konstanst... och dessutom så har vi det ju sjukt trevligt och riktigt mysigt när vi får vara för oss själva! Att laga god mat, unna sig något extra gott, skratta åt galna sidor på nätet och kolla film är bara några av inslagen under en dag - förutom pluggandet då :)
Hur som helst så åkte jag hem vid lunchtid idag och kom på att det ju är den 12 december. Jaha, och? För er som inte vet vad det datumet innebär... de nya pågatågen har nu börjat rulla på riktigt. Själv har jag redan åkt dem några gånger förut så det är egentligen inget nytt för mig men vad som dock Är nytt är att vi numera på "min" sträcka Ängelholm-Malmö har pågatåg. Öresundstågen stannar alltså inte längre på alla mellanstationer utan nu är det pågatågens tur att visa framfötterna.
Och får jag säga det själv så imponerar dem faktiskt mer än vad öresundstågen gör!
Just nu väntar jag bara på att mor och far ska komma hem så att vi kan börja klä julgranen. Idag ska den upp och det är min uppgift att klä den (som varje år). Därefter tror jag att jag ska plugga lite på egen hand här hemma och sedan får det bli till att organisera lite bland alla mina papper som just nu bara ligger i flera stora högar på golvet. Jag ska ju trots allt snart börja jobba och då gäller det att alla papper är i sin ordning.

Inga kommentarer: