torsdag, januari 22, 2009

Tågkollaps

I miss you, baby! I like you, baby! I like you... a lot.
Och så var det det där med tågtrafik...
Idag fastnade jag och Pem 2 kilometer utanför Lund. Tågströmmen i hela sydsverige hade kollapsat :) Visst är det väl kul att åka tåg, månne.
Där satt vi i 70 minuter och löste sudoku, hängde gubbe och försökte spela ett parti luffarschack - vilken tur att vi var två!
Efter ytterligare en kvart hade vi nått Lund C... men inte blev det bättre för de´ (lägg märke till rimmet). Alla tåg var inställda och beräknades att börja gå igen Tidigast halv åtta (klockan var nu kvart i sex). Palla vänta? Vi gick och köpte varsin kanelbulle, ringde Pems pappa och klockan sju blev vi hämtade i Lund !
Som det kan gå. Jag undrar hur många stackare som fortfarande inte kommit hem...?
Allting löser sig med dansen - vad underbart. Det blir precis som förut :)
Gårdagen passerade långsamt... men det var dock inte av ondo - snarare tvärtom. Jag vandrade runt i lägenheten, diskade lite, gjorde läxor, städade och försökte att tillaga en kulinarisk frukost...hrm... det gick väl kanske inte precis så som jag tänkt mig ;P
Myspys blev det under eftermiddagen och kvällskvisten... underbart. Precis som Du.

2 kommentarer:

Céline sa...

haha ja fastnade också i lund!

Anonym sa...

Ja, det är förfärligt. Som det kan bli! Men hur kom du hem då?