söndag, augusti 15, 2010

En vecka i Brandsta

Jag saknar kanske inte just Det, men det och det och det.

I söndags förmiddag tog jag tåg och buss till Sjöbo. Regnet öste ner men det gjorde inget för jag visste redan att jag hade flera roliga dagar att se fram emot.
Morfar och den ena lillkusinen hämtade upp mig på busstationen och vi körde raka spåret hem till mina kusiner. Söndagen blev främst en städ-dag (vilket inte gjorde något för jag hjälpte glatt till med att röja lite i lillkusinens rum). Dagen flöt på bra med god mat och när natten knackade på hoppade vi alla nöjt i säng.
Vädret under måndagen var inte heller så tilltalande men jag och båda lillkusinerna (6 år respektive 22 månader) tog en lång gåtur under förmiddagen längst med landsvägen. På eftermiddagen, när solen började titta fram, blev det lite besök och kvällen avrundades med hemmagjord pizza.
Under tisdagen och onsdagen var jag, Elinore och minstingen själva. Vädret var alldeles underbart med sol och värme så vi tog bland annat en 2-timmarstur i skog och mark, jag lekte med lillplutten (mycket hoppande på studsmatta, han älskar det) och kvällen avrundades med ost, kex och film.
När onsdagskvällen kom hämtade vi Saga och firade hennes hemkomst med tacos!
torsdagen var det meningen att jag skulle åka hem men så blev inte fallet. Under dagen lekte jag med båda kusinerna och när det började närma sig kvällen följde jag med Elinore och Saga på en konsert. Tiden flöt iväg och nog var det väl kanske tur att jag stannade för rätt var det var började det ösregna. Åskan mullrade riktigt ordentligt och blixtarna slog ner till höger och vänster om oss.
Fredagsförmidagen kom och var dagen då Saga skulle besöka sin skola och sina lärare för första gången. "Det kan du väl följa med på"? Jo, så fick det bli. Ytterligare en utflykt minsann.
Skolan är alldeles nyrenoverad och mycket fin både på utsidan och på insidan. Besöket tog ungefär 3 timmar och därefter åkte vi tillbaka "hem" och åt middag.
Klockan 19 satte jag mig på bussen mot Lund igen efter 6 underbara dagar tillsammans med kusinfamiljen.
Får hoppas att det blir ett kärt återseende snarast.

Inga kommentarer: