torsdag, augusti 26, 2010

Sushi med Elin

Jag bara älskar det. Älskar, älskar, älskar... och det är nyttigt.

Igår spenderade jag dagen med Pem. Vi var först en runda i Malmö (efter att jag fått spel på Skånetrafiken som tvingade mig gå av och byta tåg 2 gånger! innan jag äntligen kom fram till Malmö C - lång historia...). Vid eftermiddagskvisten tog vi bussen till Dalby för att där rasta Pems hundar samt laga middag och baka paj ihop. En mycket trevlig onsdag helt enkelt.
Idag har jag träffat Elin. Vi tog först en lunch tillsammans och sedan, efter lägenhetsvisning och fotvård (ja, för Elins del då) blev det en kortare runda i stan.
Just nu sitter jag här vid mitt skrivbord och är så nöjd. Införskaffade idag inte bara en utan Två nya nyckelringar. Visst, det kanske inte verkar vara något märkvärdigt med det... men saken är den att jag för en tid sedan kom fram till att jag ville byta nyckelring i min nyckelknippa då den jag har är otroligt utsliten (och nycklarna håller på att trilla ur den - obs! har hänt... bara det ett stort argument till varför jag borde byta, don't you think?). Hur som helst så hade jag bestämt mig för att införskaffa en sådan sort där jag själv kan sätta in en bild (eller två). Så nu under den senaste timmen har jag spenderat tid åt att klippa och klistra (typ) bland olika potentiella bilder på datorn och Nu Äntligen är jag klar - och resultatet blev bättre - och långt roligare - än vad jag från början hade tänkt mig.
Ibland är det bra att ha syskon...

Inga kommentarer: