söndag, augusti 29, 2010

BigBowlBowling

"I love the Lord".

I fredags spenderade jag dagen hemma. När kvällen sedan närmade sig tog jag tåget till Malmö C... och Nej... Inte för att gå på festival utan för att spela lite bowling med ett par vänner!
Efter många om och men kom jag slutligen fram (Skånetrafiken är ju fortfarande så fantastiskt smidiga att åka med) och det blev inte 1 utan 2 timmars spel. Själv slog jag några strikes men hade för det mesta ganska så dåligt flyt ändå.
När klockan sedan slog 23 var det dags att åka hem igen. En kort rutt men en trevlig sådan. Eller, ja... åtminstone fram till att jag skulle ta tåget hem. Jag säger det bara en gång till: Skånetrafiken.
Igår åkte jag en sväng till Ica Maxi. Jag hade fått för mig att jag skulle vara hygglig och baka en äpplepaj till fikat och så fick det bli!
Den blev ljuvligt god dessutom :)
Till middagen senare på kvällen hade vi kräftor. Och alla ni som känner mig vet hur mycket jag älskar kräftor. Jag njöt så mycket jag bara kunde under tiden som jag hävde in den ena kräftstjärten efter den andra.
Idag är sista dagen i frihet. Jag vet, det låter hemskt - och kanske är det inte så illa ändå.
Vad jag menar är att skolan startar imorgon och med det är lovet och sovmorgnarna slut medan press och hårt arbete blir vardagsmat.
"Ta dagen som den kommer".

Inga kommentarer: