tisdag, augusti 24, 2010

Godspelkör

Vilken ljuvlig känsla. Allting känns fulländat igen.

Tidigare i våras anmälde jag mig till Godspelkören som vi har här i Rydebäck. Intagning sker endast under hösten - då kören startar upp - och nu äntligen var det dags.
"Resan" började väl kanske inte på bästa sätt då regnet stod som spö i backen - bokstavligt talat. När det regnade som allra mest, Då skulle man ju förstås bege sig... och ingen bil fanns hemma så det var bara att kliva i regnkläderna och trä på sig gummistövlarna.
Men det var värt varenda droppe.
Jag var nästan först på plats (sådär 10 minuter tidig). Ganska direkt fick jag hälsat på körledaren och sedan var det bara att mer eller mindre sjunga på :)
... och som jag har saknat det.
På plats fanns några välkända ansikten så jag behövde inte känna mig helt utelämnad ;)
Efter ett par sånger var det fika, jag fick chansen att prata med några personer ur kören samt sjunga upp privat för körledaren. Avslutningsvis fortsatte vi sjunga innan klockan slog 21 och det var dags att cykla hem igen.
En underbar kväll som det lyckligtvis kommer bli fler av.


Inga kommentarer: