onsdag, augusti 20, 2008

10 år sedan senaste besöket

Inte där?
Nu kan jag riktigt känna hur skolstarten närmar sig... plånboken gapar nämligen. Och gråter.
Idag tog jag, Ann och Pem en tur till Center Syd. Senast jag var där måste ha varit ca 10 år sedan, då jag stod på en liten uppbyggd scen framför ett par tomtenissar omringade av några stackars pingvinstatyetter och sjöng för full hals. Gamla tider som jag minns så väl. Fortfarande.
Vi strosade mest runt och kikade i den ena butiken efter den andra. Sen blev det kaffepaus - ja, eller chokladpaus för min del :)
Samtalen handlade mest om vår kommande skolstart, kurslitteratur och utomlandsstudier.
Strax därefter gjorde vi ett litet besök i Anns lilla by Marieholm. Tiden ägnades åt tv-spel. Jag har kommit fram till att man aldrig kan bli för gammal för det. Någonsin!
Fortfarande känner jag en obehaglig oorganisation runt omkring mig. Det finns så mycket som borde göras och så lite som blir gjort. Och varför måste allting kosta? Dessutom har jag insett att jag imorgon kommer spendera ytterligare en tusenlapp på tågkort. Fast det finns inte speciellt mycket att be för... de pengarna kommer ju förr eller senare (helst förr) in på mitt konto. Gärna på måndag, tack!

Inga kommentarer: