söndag, augusti 17, 2008

It's a new day, it's a new life - for me

Nu är det min tur att synas!
Ibland tappar man lusten till att skriva. Jag har varit i den situationen förut, så det är inte första gången... men dock. Kanske beror det på att jag den närmsta veckan inte ägnat mig åt någonting speciellt. Jag har knappt varit utanför dörren, knappt utanför mitt rum faktiskt om jag ska vara helt ärlig... fast å andra sidan har jag ju gjort litte nytta (för mig själv och min "utveckling") då jag ägnat väldigt mycket tid åt att läsa böcker... något som jag aldrig annars ägnar tid åt - eftersom det 9 månader om året finns brist på det... tid alltså.
Jag hade inte tänkt recensera och hålla på, mestadels för att jag inte känner att jag brinner för det. (Det där med film har ju trappats av - helt och hållet faktiskt).
Var inne och kikade på mitt schema, först och främst för att se om det överhuvudtaget kommit in något! Idag hade det det. Dock inte på mitt ordinarie schema så jag känner mig för tillfället rätt förvirrad och därmed oorganiserad. Jag föredrar att ha kontroll över mitt liv och har lovat mig själv att detta läsår bli betydligt bättre samt effektivare när det gäller den biten. EN kalender.... och den ska med överalllt. Och ALLT ska skrivas upp!
Ärligt talat ser jag verkligen fram emot att börja studera igen... i alla fall denna termin. Jag kan ju återkomma i december och berätta hur jag känner då ;)
Tidigare i sommar var jag med Emily på Bio och såg "Sex and the city". Den var riktigt bra och själv har jag aldrig varit något "fan" direkt utav serien... men har där inte varit någonting annat att se på tv så...
För det mesta läser jag på kvällen/natten (kalladetvadduvill) och då brukar jag ha tv:n på, mest för att jag gillar att ha lite "sällskap" och att det händer någonting mer runtomkring mig... dock utan ljud förståss ;) Och vid 23-00 slaget så har det råkat bli serien "Sex and the city"... och fastän böckerna jag läst varit ruggigt gripande så att jag nästan inte kunnat lägga ner dem så har ögonen trotsat mig och bara kikat lite emellanåt :P
Jag kan inte sluta sukta efter det de 4 vännerna Sam, Miranda, Carrie och Charlotte har tillsammans. Jag började så smått reflektera och insåg att
- Sådär vill jag också ha det!
Med det menat... ? ja, jag vill oftare gå ut på stan med mina vänner - oavsett väder - och ta en latte (haha! mina vänner garvar garanterat nu - jag dricker ju inte ens latte! men ni fattar vad jag menar... det är själva grejen!), snacka en massa strunt rent ut sagt (visst, jag gör redan detta, men i större utsträckning). Jag har det senaste halvåret börjat klä mig snyggare, kvinnligare, ja rent ut sagt bättre! Mitt självförtroende har vuxit, JAG har vuxit och detta är någon som jag vill uttrycka! Så att det syns! Dessutom skulle jag vilja gå ut oftare - det behöver ju inte tvunget innebära att det kostar en massa varje gång? Eller?
Njuta av livet - det är vad jag ska göra... dessutom hade jag också tänkt börja skriva om det!
Vi får väl se hur det går!

5 kommentarer:

Céline sa...

Hey Love! Vi måste ses! saknat dig

Céline sa...

jag kom hem för en vecka sedan. haha har varit rena rama mumien sen dess! din layout är ju skitsnygg! vi måste ses

Céline sa...

jag börjar den 1 sep. men nån gång i veckan? typ torsdag el fre? eller onsdag?

Céline sa...

ja måste också skaffa kortet! har de höjt priset eller inte? jag hör av mig under veckan, vi kan väl säga torsdag?

Céline sa...

du får uppdatera oftare! sitter påväg tillbaka från sthlm nu. har hjälp rob flytta in och så har Ric varit på besök.