tisdag, augusti 19, 2008

Riktig "Sex and the city" - känsla

Den rätta tiden kommer.
Just nu halvligger jag i min stora sköna säng, då benen knappt orkar bära mig. Jag har sammanlagt cyklat ungefär 2 mil idag - till och från staden Helsingborg. Sundets pärla.
Micha och jag möttes först hemma hos mig för ett kort samtal om väder och sånt ;) Okej, kanske inte direkt om väder men dock...
Väl inne i stan gjorde vi det som jag suktat efter de närmsta veckorna (oh, Gud vad patetiskt det låter i mina öron... veckor!). Vi tog en Riktig fika på stan, närmare bestämt inne på Waynes. Med riktig fika menas att det på tallriken låg sallad, bröd, en sås och så valfritt tillbehör... som då alltså Inte bestod av något sockersött. Riktig fika.
Det tog inte mer än en knapp halvtimme så hade Emily också slagit sig ner vid vårt bord, efter en hård andra dags studerande. Grattis Emily. Du är nu officiellt en i gänget!
När vi satt där och avnjöt allt det goda diskuterade vi allt ifrån Emilys hårda schema till allas våra planer inför nyår. Yes... Nyår var det! Vissa saker måste bara förberedas i god tid. Allt för ett perfekt resultat.
Så småningom fick vi ännu mer sällskap, denna gång av Sanna och Jonas.
Jag lyckades få ur mig att jag saknade en filmkväll. Den senaste jag var på kan jag bara minnas vagt... och det var för drygt 2 år sedan eller nåt. Både Sanna och Micha tyckte att detta var alldeles förfärligt och menade på att vi måste göra något åt saken.
-Gillar ni tecknat? frågade Sanna... för jag skulle vilja se "På andra sidan häcken"!
-Åh, ja! Den är bra, svarade jag med ett stort smil.
Vi får väl se hur den historien utvecklar sig...
Slutet gott allting gott? Nej. Inget slut. Det har bara precis börjat.
Kanske kan jag tillsammans med mina vänner lyckas skapa lite av den där "Sex and the city"-feelingen (by the way, I'm watching that show right now).
Vi har idag bevisat att vi åtminstone är på rätt väg.

Inga kommentarer: