söndag, augusti 31, 2008

En dag på Väla... och ännu mera sol :)

Det blir alltid så rätt!
En del hinner hända på fyra dagar. I torsdags var jag för en gångs skull ledig från skolan och jag valde att ringa upp Emily för att höra om hon ville hitta på något. Det slutade med att hon, jag och Louise satte oss på en restaurang i stan och käkade lunch för att därefter dra ut till Väla en "liten" sväng. Vi stannade tills de stängde ;)
Tidigare, under förmiddagen, hade jag varit hos frissan och klippt mig - äntligen! Så där gick ju lite pengar. Jag blev dock väldigt glad då jag insåg att bídraget kommit in samma dag. Vilken lättnad. Men det gör ju å andra sidan också att Viktoria blir lite köptokig.
Egentligen hade jag bara Ett ärende att uträtta på Väla, nämligen ett nytt vind/regnställ till mig själv. Jag fann ett! ... men det räckte inte :P
Det slutade med att jag kom hem med en varma tröja samt en klänning/tunika från H&M... Och en väska från Accent! Jag har länge velat ha en ny väska, då den jag har för tillfället både är opraktisk och mycket sliten. "Går man då bokstavligt tala på en" supersnygg, svart, rymlig väska med massor (och jag menar Massor!) utav fack som kostar 300 kronor, och där det dessutom var 100 kronor rabatt, så Kan man bara inte säga nej!
Jag var helnöjd.
Fredagen flög förbi. Jag somnade mitt i en film- vilket jag redan förutsatt att jag skulle göra. Gårdagen ägnades åt solen från klockan 12 till halv fem (!) Jo. Sedan drog jag ut en sväng på kvällen med några vänner.
Idag blev det ännu mera sol. Ja, jag gav t.o.m. stranden ett försök, dock utan några större framgångar.
Nu ska jag käka godis och njuta av en film. Väckarklockan ringer 04:30 imorgonbitti.

1 kommentar:

Céline sa...

ja, jag har saknat dina inlägg ju!! väntat och kollat varje dag!!