måndag, augusti 25, 2008

Inte den bästa starten

Ibland är ens dagar mest fyllda med problem!
Skolan har börjat... ja, eller för mig är ingenting riktigt säkert ännu. Mycket information ska hållas i hjärnan samtidigt och då händer det att man glömmer bort vissa väsentliga saker... som att registrera sig till kursen man ska läsa t.ex.
Tänk att en sådan sak ska behöva vända uppochner på ens dag helt och hållet. Jag som äntligen hade allting så klart för mig. Men nu står jag i ovisshet.
Jag får helt enkelt hoppas på det bästa just nu.
Och som om inte det skulle vara nog så har även skrivaren här hemma pajat. Ja, vad som är riktigt fel har vi inte kommit underfund med ännu - vi får hoppas att det bara är en bläckpatron som behöver bytas ut.
Tänk vad handlingsförlamad man kan känna sig.
Nåväl. Man lär sig av sina misstag. Eller, jag gör i alla fall.
En positiv sak har i alla fall hänt. Jag har äntligen fått en ny almanacka. Och det alldeles gratis. Visst är känslan av att ha något "eget" alldeles underbar... men varför lägga pengar på en "snyggare" almanacka när man får en gratis, som faktiskt inte heller ser så pjåkig ut detta läsåret!
Vi hörs igen när jag "coolat"ner mig lite. För just nu skulle jag behöva ett isbad, så som jag kokar!

2 kommentarer:

Céline sa...

glömde du att registrera dig eller? får du pengarna senare då? våra lärare kom på att vi kunde registrera oss två veckor tidigare så vi får pengarna lagom till start. jäkligt skönt!

Anonym sa...

ja, till kursen. Jag har redan fått beslut o.s.v. så jag borde få mina pengar på måndag utan några problem. Vi skulle ha registrerat oss 15 april... jag var på semester och hade helt glömt det. Men sådant händer!