söndag, februari 15, 2009

Ny skrivbordsstol

Snart börjar ett stort allvar.

Jag blir så irriterad på småsaker ibland. Vi skulle haft en föreläsning imorgonbitti som skulle handla om nästkommande moment som berör B-uppsatsen - d.v.s. föreläsningen är mycket viktig för att vi ska kunna få en bra grund att stå på innan vi börjar skriva. Så i början på veckan fick vi reda på att föreläsaren i fråga blivit sjuk och därför blev måndagens föreläsning inställd och skulle schemaläggas vid ett annat tillfälle. (Just snyggt när det är en sådan viktig föreläsning... då kan väl lärarna se till att fixa en ersättare eller något - det påverkar ju faktiskt oss)!
Nu har föreläsningen kommit ut på schemat. Och, precis som jag förutspådde, så läggs denna naturligtvis på Fredag morgon klockan 09:00 ! Tack så jä*la mycket för den!
Av alla dagar väljer dem den sämst tänkbara och mest taskiga för oss som pendlar - ja, det är nästan så att jag tror att de Vill jävlas med oss på något sätt.
Dessutom hade jag tänkt planera in en fika med Céline den dagen eftersom det var evigheter sen vi träffades... men nu får jag se hur det blir med det *suck*
Ibland bara avskyr jag skolan...
Har varit på IKEA idag och inhandlat en ny kontorsstol :) Hittade en nästa på direkten som jag ville ha! Nu är den färdigmonterad och jag sitter just nu i den och har det alldeles utomordentligt bra ;P Den är liksom något vassare än min förra *d.v.s. ojämförelsebar*
Idag är jag riktigt trött. Firade Alla Hjärtans Dag igår med Pem ;) Dagen blev riktigt trevlig med bio-besök, god middag, Melodifestival och slutligen barrunda! Så, konstigt att jag är trött... det blir alltså bara till att slappa idag. Tänkte kanske kolla på någon trevlig film eller så - dock med risk för att somna mitt i.

Inga kommentarer: