lördag, februari 21, 2009

Oväntat besök - på gott och ont, nej bara ont

Laglösa asholes!

Bloggar jag för sällan, eller? Somliga skulle nog tycka det - men iband bara flyger tiden iväg... och så var det lördag ;)
Hur dagen kommer att se ut kan jag inte på förhand säga. Från början var det planerat att kvällen skulle tillbringas hos Ann och Peter men efter att Pem meddelat att hela familjen troligtvis ligger i Vinterkräksjuka så blev det ändrade planer.
Så nu sitter jag här i min ensamhet och vet inte vad jag heter eller vad som sker... det lär väl tiden utvisa.
Jag är ganska så seg idag. Var uppe 21 ½ timmar igår! ;) Inte illa va?? Impad! Nja, kanske knappast något att vara stolt över. Dessutom gick mina vinterskor sönder :( Typiskt.
Farfar fyllde år igår så han och farmor skulle komma upp och äta middag med oss. Fast det blev inte riktigt så. När jag kom hem berättade pappa att de hade haft inbrott i huset!! Usch och fy vad hemskt! Tjuven/tjuvarna hade stulit en del pengar samt guldsmycken från farmors sovrum. Jag kan verkligen inte förstå människor som medvetet skadar andra. Jag blir så arg och frustrerad och vill inget annat än bara spotta på dem! Fast det kommer ju alltid finnas människor som bara är allmänt störda i huvudet - det är bara att inse fakta. Fan ta er, rent ut sagt!
Hur som helst så blev det att mamma lagade till tre-rätters här hemma, precis som planerat - och sedan tog vi med oss maten och körde ner till farmor och farfar istället. Lyckligtvis hade personen/personerna inte vänt upp och ner på huset (endast sovrummet) och lyckligtvis hände ju inget farmor och farfar eftersom de inte var hemma... tänk om... och tänk om "om" inte fanns...
Vi njöt i alla fall av en tre-rätters middag och sedan avrundade vi kvällen med att käka chips och lösa gåtor. En bra fredagskväll, trots omständigheterna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå snygging:P Visst inte du hade blogg.. Ja absolut får du det.. Jag gör gärna desamma med din, ska bara komma på hur man gjorde nu igen:D Hoppas llt är väl med dig också.. Skit snygg är din blogg.... Puss på dig..

Anonym sa...

bra där! Fan ta dom jävlarna. Rånar dom mig, får dom stryk!!!
//Calle

Céline sa...

Ryser när jag tänker på andra som tar sig in i ens hem sådär...