onsdag, november 07, 2007

En kväll med Céline


Känns som att dagens dag varit otroligt lång. Både på positiva sätt samt negativa.
Dagen kunde bara inte börja sämre än den gjorde. Förutom att det var helt sjukt kallt och blåste som det aldrig gjort förut så blev tåget en hel TIMME försenat p.g.a. de såkallade "tekniska problemen". Är det egentligen någon som någonsin funderat över vad dessa tekniska problem innebär? - för det har jag och inte är det allt för ofta som tågpersonalen talar om det heller. Borde det inte vara deras skyldighet? Jag vill veta!
Hur som helst så innebar allt detta att vi blev rätt mycket försenade till vår föreläsning, men man kan ju i alla fall alltid skylla på att "det var inte vårt fel".
Efter föreläsningen tog man sig hem igen och gjorde ett snabbt byte av väska, satte upp håret lite bättre än förut och sedan gick man, i blåsten vilket medförde attfrisyren sket sig ändå, till bussen som tog mig till stan.
Där mötte jag Céline. Det känns som om det var en hel evighet sedan vi träffades sist. Det blir lätt sådär att veckorna liksom passerar revy och helt plötsligt har det gått en månad eller två... Först blev det en varm kopp te/choklad med tillbehör på Fahlmans. Där satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord. Det är ju otroligt hur mycket som hinner hända i ens liv mellan varven. Både på gott och ont. Ett och annat högt skratt blev det väl och jag undrar vad övriga gäster ansåg om våra samtalsämnen. Själv tyckte jag att dem var tämligen intressanta ;P
Vi satt, och vi pratade, satt och pratade ändå tills vi slutligen faktiskt blev "utslängda" (okej, det där var en överdrift) av en ur personalen - stängning! Jahapp. På med jackorna och så drog vi en runda runt centrum. Fortfarande gick munnarna ivrigt. Ibland känns det till och med som om att man tävlar om vem som ska ha ordet och vem som talar mest. Haha, men så fungerar jag och Céline - alltid har vi massor att prata om! Vi hamnade slutligen på McD där jag tog en liten milkshake och Céline käkade glass (det var därför vi gick dit, för att Céline skulle ha glass alltså)! ;P Ta inte illa upp Céline... Min milkshake satt ändå inte helt fel... eller jo, alltså den satte sig kanske på fel plats på kroppen, men det är en helt annan historia ;)
Klockan hann bli 20:30 innan vi båda insåg att (som Céline brukar uttrycka sig) Åh, Herreguuud! Haha... fast så dramatiskt var det väl kanske inte. Hur som helst så har vi nu i alla fall kommit överens om att vi behöver ta en liten utekväll Tillsammans! Bara vi två. Jag ser fram emot den Céline men... det ska inte bli alltför mycket vin ;P
// Ett lyckat slut på en lyckad kväll.

1 kommentar:

Céline sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.