tisdag, november 06, 2007

Människan är patetisk

Människan är patetisk... för det mesta. Det finns folk som man kan lita på till 100 %. Dem som man vet är ärliga - rätt igenom. Jag säger inte att dem är många, men dem finns där för en när det verkligen behövs. Sedan finns det dem som inte är fullt så pålitlig och så kommer det garanterat att alltid vara. Är så fruktansvärt trött på att folk Fortfarande kan bete sig som fjortisar. Själv har jag mognat extremt och är väldigt nöjd med det samt Mår Bra med det. Det är inte sällan jag får ett "vredesutbrott" men ibland känner jag bara för att explodera och typ bara gå fram till någon och slå denne...! Jag förstår inte? Vart ligger problemen? Avundsjuka - vad vet jag egentligen och ärligt talat så bryr jag mig inte så hemsk mycket heller men det irriterar mig något Kopiöst hur mycket utomstående männsikor kan lägga ner tid och ork på att slösa sin energi på Andras problem! Är dem så felfria så att dem inte har några egna kanske? För det kan jag ärligt talat Aldrig någonsin tänka mig. Så felfri är ingen!
Skitsnack finns. Skitsnack kommer alltid att finnas. Det är bara en fråga om man bryr sig om det eller inte. Jag tillhör den senare kategorin. För varför ska jag slösa min energi på att bry mig om andras privata åsikter?

SÅN är inte jag.

2 kommentarer:

Céline sa...

De flesta som får någon slags ordning på sitt liv kommer att lämna omogenheten, dock kommer det alltid finnas personer i behov av andra. De livnär sig på andra för att de själva inte har ett värdigt liv att leva.
Oftast handlar det om en kvinnlig själ som inte kan glädjas åt andras lycka, vars ändamål är intriger och åter intriger. Viktoria jag är stolt över dig, att du inte låter dig nedvärderas av andra, att du har ett gott självförtroende som får många att agera i avund. Kanske man borde ta det som en komplimang?

Anonym sa...

tror du verkligen jag berättade detta för dig för att jag vill dig något illa? för att jag är avundsjuk? tvärtom.
jag är långt ifrån patetisk, snarare är det din pojkvän som är det. om du hade slukat din jävla stolthet och gått bakom din mogna fasad och undersökt denna saken djupare så tror jag du hade funnit sanningen.
för sanningen är den bästa, hellre sårad av den än lurad, sviken och bedragen bakom sin rygg.
jag ville att du skulle veta, för detta har hänt förr, och jag vet hur det känns att bli bedragen och ljugen för.
nu vet du iallafall hur det ligger till.
du har min mejl, ifall det är något du undrar.

/emma.