tisdag, november 27, 2007

Många timmars "slit"

Härliga, härliga tisdag.
Har gjort ett uppehåll nu i läxorna... har man suttit över 6 timmar så förtjänar man en paus!
... Men dax att hoppa tillbaka in i det igen och läsa det sista... jag har trots allt... hmm...bara.... vänta lite ska bara kolla...
5 sidor kvar. Och DET borde jag väl ändå fixa.
Så, som ni själva förstår så har jag inte gjort mycket mer idag än att läsa läxor - och så kommer det se ut i två veckor till... usch ja. Men det måste göras :)
Läste i Metro och såg på Sydnytt om branden i Malmö... min mormor och morfar bor i en av lägenheterna, men som tur var i det andra huset bredvid. Tack och lov för det!
Man kan också undra hur folk tänker. Branden i Landskrona har man ännu inte fastställt vad det var som orsakade den. Det var dock inte det som retade mig något olidligt! Under själva släckningsarbetet så sprang det ungdomar runtomkring det drabbade området. Dessa kastade STEN på poliser och brandmän som försökte göra sina jobb. Som om det inte skulle vara nog med stenkastning så sprang man även IN i den brinnande byggnaden. Detta medförde att brandmännen istället för att släcka branden/hålla den under kontroll fick jaga rundor efter dessa ungdomar och hämta ut dem från huset. Vad fan tänker folk egentligen!!?? Jag fattar ingenting. 1) att kasta sten på räddningsarbetare som håller på att göra sitt jobb! Vad fan är det? 2) att springa in i den brinnande byggnaden för att - jävlas! Ärligt talat - vill dem brinna inne så fine, låt dem göra det då.
Jag förstår min fars kommentar...
Suck, vilken värld vi lever i...

Inga kommentarer: