tisdag, november 20, 2007

Sorterat papper samt städat

Och så kom tisdagen...
Ibland går tiden ganska så fort. Samtidigt så tycker jag även motsatsen. Skola på torsdag - tyckte att "helgen" skulle bli lång då och på ett sätt har den varit det men samtidigt så är det ju bara en ynka dag kvar. Ja, suck! Men dagens dag har åtminstone inte varit till spillo, det vill jag lova. Förutom att ha läst litteratur så har jag städat hela rummet från topp till tå! ( Det måste ju se bra ut inför morgondagens fina besök ;P ). DESSUTOM, som om inte städningen skulle vara nog, har jag rensat bland mina noter som bara låg där uppe på hyllan och liksom samlade damm. Och då snackar vi inte LITE noter! Det var en hel fet hög med papper... men jag fick undan ALLT! Trots att det nog tog mig en timme eller två... men det är det faktiskt värt. Tror inte att jag nämnt det tidigare men jag råkar faktiskt tycka sånt är väldigt roligt - att rensa och sortera papper alltså. Att få pyssla och ha mig... det är SKITkul när man väl är på humör för det :) Först gitarrnoterna - dem åkte in i en speciell "pärm"... i bokstavsordning naturligtvis! Sedan kände jag att när jag ändå var igång så kunde jag lika väl ta noterna från kören/kompbandet också! Så det gjorde jag... ut med en massa papper från en pärm. De papprena satte jag i en annan pärm för att i den sedan första tomma pärmen fylla upp med en MASSA (och då menar jag MASSA) andra papper (i bokstavsordning, of course!) som för tillfället bara låg i olika plastmappar... men dem blev vi av med så småningom. (Okej, jag behöll tre stycken men det var bara för att jag ansåg att vissa papper behövde det). Haha! Låter som en sjuklig mani... men det kanske det är också!
Whatever! I like it´

2 kommentarer:

Céline sa...

ja måste rensa mina noter jag också. staplar man upp alla tror jag faktiskt att stapeln kan räknas i meter...

Anonym sa...

Jag betvivlar det inte! ;P // Wickie