söndag, november 30, 2008

Hal isbana och fartfylld vinkväll

Jag trillade inte på rumpan.
I fredags eftermiddag drog jag och Céline till ishallen för att ta oss en liten skridskotur :)
Céline hade packat en riklig matsäck (själv var jag ju på praktik och kunde inte fixa till något speciellt). Vi pratade om sådant som vi brukar prata om... och så åkte vi skridskor. Ja, vi åkte tills vi inte hade någon känsel i fötterna längre!
Efter att ha ägnat en kvart (!) åt att försöka få upp termosen som Céline skruvat åt, fick vi be en snäll familjefar om hjälp - annars hade vi ju inte fått smaka den utsökta chokladen som Céline kokat ihop... på riktig choklad! Det ni!
När vi hade åkt i ett par timmar begav vi oss ner mot stan. Visst är det underbart fint med all belysning i träd och skyltfönster, men varför måste det bli mörkt redan vid halv 4 ?! Jag blir trött så mycket tidigare och dagen känns oerhört mycket kortare än "vanligt".
Kvällen ägnade jag på tu man hand.
Lördagen bjöd på en hel del. Jag gick upp redan halv 7 och körde iväg till Magnusstenbockskolan. De hade öppet hus och jag och Pem skulle vara med och hjälpa till lite. Allting gick strålande och när jag kom hem igen hann jag bara precis slå in mammas födelsedagspresenter innan det var dags för familjen att sätta sig i bilen och köra iväg till kusinerna. De har precis flyttat och huset var jättefint och betydligt större än det förra... vilket ju behövs eftersom det blev tillökning i familjen förra månaden. Glögg, choklad, ost och oliver serverades och Edvin var lika sockersöt som förra gången jag såg honom. Likaså Saga, mitt lilla troll :)
Vi stannade endast ett par timmar och när vi kom hem blev det spaghetti och köttfärssås.
Sedan drog jag hem till Elin. Vi skulle ha lite vinkväll och utgång efter det. Jag, sju andra tjejer och Calle (ensam kille men jag tror inte att han led för det) lekte lek, drack vin och käkade chips. Vid elva-snåret vandrade vi bort till The Tivoli. Tog stämpel, shottade på Steakhouse och tillbaka till tivvan igen. Vi dansade till 02 och sedan gick jag och Elin arm i arm hemåt. Natten avslutades med macka och en kopp varmt rykande te.
Steg upp vid 12 imorse, käkade frukost och sedan blev det en snabb vända på julskyltningen i stan. Elin fick det hon ville och jag fick det jag ville.
Nu är jag hemma, har gjort pepparkaksdeg med pappa som uppladdning inför morgondagens prövning. Klockan halv nio väntar "Parlamentet" och sedan blir det lite film :)
Vi hörs!

Inga kommentarer: