tisdag, januari 23, 2007

MASSOR ATT GÖRA

Kom hem för en timme sedan... Blev ingen varm kopp te - det blev istället CHOKLAD !! Varm Choklad. Kände mer för det. Behövde "nåt varmt i mig" (haha, eller hur var det Céline)
Innan jag stack hem så besökte jag och Céline ett tryckeri för att kolla upp lite priser och så. Gick riktigt bra!
Nu ska jag nog ta och sätta igång med lite läxor. Helt plötsligt kom jag fram till att det nog var en hel del att göra i skolan. Engelskan är ju nu förbi, men utöver det har vi istället fått (i alla andra ämnen) en massa!! Jag dööör typ. Och känn ingen press heller, nänä! Eller hur? Allvarligt, vi har FEM saker i kommunikation - arbeten, framföranden etc. Ett stort arbete i samhälle samt ett i Religion och så denna veckan är det Naturkunskap på listan. PLUS att inte förglömma att vi har ett stort examensprov i Filosofi över allt vi lärt oss - INKLUSIVE det vi hade i ETTAN!! Jag blir utmattad bara av att skriva det. Och att då veta att det ska GÖRAS också. Snälla, hjälp mig någon. OCH Projektarbetet också naturligtvis. Det får man ju inte glömma. *suck* Matt jag blir. Man vill ju ha lite kul nu sista terminen i trean - slutet liksom. Det är ju verkligen SLUT sedan. Visst att livet fortsätter men då blir allt annorlunda, även om man (som jag) ska plugga vidare. Aja, det löser sig säkert. Jag ska bara ta tag i sakerna också och lite har jag redan gjort. Talet som jag ska framföra är i princip klart. Behövs bara finslipas lite. Och nu hade jag ju tänkt börja på hemtentan i NK. Men mycket återstår och kommunikationen är värst eftersom man måste ligga i hårt och verkligen gå in och fördjupa sig i allt här eftersom betyget hänger mycket på denna sista terminen, TROTS att vi hållt på med kursen alla tre åren. Ska då det sista man gör vara avgörande? Mja, typ är det väl så enligt lärarna. För man ska kunna visa att det betyg som man vill uppnå ska kunna läggas fram och bevisas i de fem sista stora uppgifterna som kvi fått i uppdrag att utföra. Det gäller att ha MVG i minst tre av de fem för att få MVG. Jag håller verkligen mina tummar och ska göra mitt bästa för att lyckas kamma ihop 300 poäng x 20 !! Banne mig, jag ska lyckas!
Nä, nu är det dags att sätta igång i alla fall. Vi hörs väl av imorgon antar jag.

// Ha det bra!

Inga kommentarer: