måndag, januari 22, 2007

Sitter här - Hemma

Kom hem för ca. 2 timmar sedan. Frös som en liten myra. Det är riktigt kallt utomhus just nu. Det är nämligen så att: DET SNÖAR, gott folk!!

Äntligen så kom den efterlängtade snön till oss. Visst att det ju med allt det där blir sådär Yberkallt, men det får man faktiskt ta. Jag tycker att vi ska välkomna snön när den nu kommit hit och inte bara sura. Jag menar, ingen riktigt vinter utan snö :)

Just nu är jag hemma alldeles själv men när alla har samlats igen så blir det soppa och kanske så tänder pappa brasan. Det verkar så i alla fall för det ligger redan ved i luckan :D Varmt och skönt.

Och att inte förglömma, en härligt god, varm kopp te. Det sitter då aldrig fel. Åtminstone inte i mina händer!

Vad som kommer på TV ikväll har jag faktiskt inte en susning om (eller jo, okej. Cityakuten kommer på 3:an men vet inte om jag ska se på det). Kanske ska jag bara ta och mysa lite, eller göra lite läxa kanske? Har inte bestämt mig riktigt. Att göra läxor behöver ju faktiskt inte vara tråkigt alls - dem blir helt enkelt bara vad man gör dem till och eftersom jag i framtiden tänkt att bli lärare så får jag nog ta och öppna upp mina ögon lite mer för det där, tror jag. Se allt lärande som en ny utmaning och framförallt som något KUL. Det är superviktigt för att kunna fatta ett intressse. Måste dock erkänna att jag blivit lite bättre på detta sedan typ andra halva av första terminen i trean! Lite sent kan väl kanske många tycka då, men nä: Bättre sent än aldrig! Eller? Det handlar bara om att intala sig själv i att det man gör är något roligt och givande annars är det lönlöst. Sedan är det klart, att det finns ju alltid någonting som man inte gillar men då är det bara att bita ihop och försöka så gott man kan!


Detta var nog allt jag hade att säga denna härligt snöiga måndagskväll i Januari.

OCH, att tillägga på ett litet hörn.... Jag fyller 19 år om exakt en vecka nu!


// Ge Aldrig upp!

Inga kommentarer: