lördag, juli 05, 2008

En lyckad segeltur på havet... ja tur var väl det.

Det blir nog inget... och jag är uttråkad... men den är bra.
I tordags eftermiddag begav vi oss, mor, far och jag, till båten för att förbereda lite smått inför en eventuell avfärd. Det blåste inte sådär ruskigt mycket... det var helt enkelt precis lagom. Vid halv sex vandrade jag bort mot parkering för att där hämta upp min morbror, hans sambo och hennes lilla dotter (som för övrigt kom glatt framskuttande till mig och genast bad om en kram - 4 åringar är härliga). Det blev avfärd. Först tuffade vi bara runt lite stilla med motor (det var ju trots allt min lillkusins första segeltur) innan vi begav oss ut på det stora havet... nåja ;)
Vi hade bra med vind i seglet och jag lyckades hålla mig "frisk" under hela resans gång.
Efter lite tvivel om att åka brandbil (för övrigt en helt annan historia) så körde vi hem till oss för att grilla lite :) Under tiden som maten förberedes så hann jag med att leka kurragömma ett par, tre gånger! Klockan hann bli rätt sent innan "de tre" begav sig hemåt igen.
Gårdagen och dagens dag har jag tillägnat i solen. Jag gjorde ett försök att ligga en stund och fläka mig på standen men gav upp rätt så fort. Rapsbaggar kan jag faktiskt leva utan, och det finns inga sådana i vår trädgård. Dessutom har jag fastnat för en sjukt bra bok som jag alldeles strax ska begrava mig i ute i solen.
- Viktoria...?
- Mmm...
- Jag älskar dig.
- Nawe... jag älskar dig med.

Inga kommentarer: