lördag, juli 26, 2008

Festivalyra

Inte många timmar kvar.
Festival i stan ... och jag har naturligtvis varit där ;)
I torsdags kväll mötte jag upp Rebecka på Knutpunkten och vi vandrade gemensamt bort mot Norra Hamnen där Ann väntade tillsammans med Viktoriya och Demitri... ja, och så deras lilla bebis på 4 månader :)
Vi vandrade runt och kollade läget lite innan vi satte oss ner på marken för att käka lite middag. Det blev Thai!
Vi blev alla genast väldigt involverade i de olika skyltar som omringade oss där vi satt och åt. T.ex. så kunde man få Hambergere Bröd alt. Kgklling Tallrik... ;) Inte helt fel kanske.... eller varför inte en extra Tarllek när man ändå är igång? Nu i efterhand tycker jag faktiskt lite synd om dem... kanske skulle man sagt ifrån? :P
Det blev tidigt hemfärd - 22:30
Igår ringde jag Emily för att checka läget inför kvällen. Hon var genast på när jag frågade om vi kanske skulle kunna dra in till stan tillsammans. Vi åkte bil in och mötte upp Sanna på Söder :) Sedan blev det Langos nästan direkt. *mums*
Efter att ha suttit i ett av öltälten, lyssnat på Rix FM samt åkt en karusell så drog vi oss bort mot "House of Fun"... och där ylade vi alla i 1 timme ;) Allting avslutades med ett extra åk innan vi köpte lite godis och tog bussen hem.
Idag har jag hållt mig inne hela dagen - så är det ibland när man har mycket att stå i. Men det blir lite festival ikväll också. Innan drar vi nog hem till någon och äter. Kvällen blir inte så sen för min del. En annan ska ju upp i ottan imorgon!

Inga kommentarer: