söndag, september 14, 2008

Helgen i "smått"

Pirrigt värre...
Det händer inte jättemycket under veckodagarna och det är anledningen till varför jag inte tagit mig an att skriva något speciellt. Dock har det ju hänt en hel del saker under helgen, t.ex:
Fredagen spenderade vi för en gångs skull Inte i Kristianstad men det betydde ju iofs inte att vi var "studiefria". 13:30 träffades jag, Pem och Ann för en fika inne i stan. Ett grupparbete (som det nu strulat till sig med pga att läraren Nu helt plötsligt ändrat innehållet i uppgiften från en sak till en helt annan! Får man göra så?) skrevs klart (???nu är det ju typ inte klart längre, eller? Jag är förvirrad).
En saga om tre daggmaskar påbörjades. Mycket mer än så hann vi inte då alla skulle hem och käka innan utgång! Hampan följde... kvällen slutade precis så som jag hade hoppats på, i det undermedvetna.
Lördagen satt jag framför datorn mest hela dagen och fibblade med onödig kurslitteratursvetande *suck* Halv sex hämtades jag upp av Pem och vi drog till Ann i Lund för en lugn hemmakväll. Vi hade alla pluggat under dagen - eller, Pem?
Idag, söndag har jag varit hemma hos Pem hela dagen (bokstavligt talat). Körde hemifrån vid tolvslaget och hämtade upp Ann i Hbg. Vi hann skriva klart daggmaskhistorien men sedan var Ann tvungen att sticka pga "sjukt djur". Stackare! Hur som helst så fortsatte jag och Pem med lite arbete. Vi tog en 2 timmars lång promenad med hundarna. Syftet var att finna ett Lindträd. Hur svårt kan det vara? Tro mig... SVÅRT!
Jag lyckades (nog) hitta Ett på vägen hem, då vi iprincip hade gett upp hoppet. Och då hade vi plöjt en skolgård och en Skog! Ja, ja... hem och klippa och klistra och resultatet blev riktigt bra. Jag hade inte tänkt stanna så jättelänge men blev bjuden på både middag och efterrätt. Så när klockan slog 21 så var vi fortfarande i full gång vid matbordet med att diskutera alla världens problem. En kvart senare begav jag mig hemmåt och hamnade Här!
Nu är hon snart tio och lilla Viktoria ska upp klockan 04:30 (som vanligt) imorgon bitti.
Godnatt, godnatt.

Inga kommentarer: