söndag, september 07, 2008

Liseberg

Tur i oturen.
Jag steg upp redan klockan halvsju på lördagsmorgon, gjorde mig iordning och tog bussen in till stan. När jag mött upp Malin så kom Pem och hämtade oss med bilen. Vi hade ca tre timmars bilkörning framför oss. Det duggade lite smått när vi hämtade upp Ann strax utanför Falkenberg. Sedan hann vi inte mer än några kilometer bort då ösregnet kom... ja, det är sällan jag sett så mycket regn. Det blev till att hålla ca 70 på motorvägen, men fram kom vi till slut. På med regnstället och sekunden då vi klev in genom en av Lisebergs entréer så slutade det att regna! Precis som väderleken planerat.
Där var knappt något folk vilket medförde att det blev åkt en massa! Efter att vi käkat lunch dök t.o.m. solen upp och himlen blev något blå :)
Efter en kaffe/choklad runt 21 gjorde vi vår sista runda innan hemfärden. Ann lyckades vinna en giraff medan jag stod tomhänt ;)
23:oo lämnade vi Göteborg bakom oss. En tevlig dag med ett gott slut (förutom att glaset på min mobil sprack. Vilken tur att det då snart är julafton) ;P

Fredagens citat:
Viktoria: "Isbjörnar äter sälar. Eller nej, förresten! Isbjörnar äter väl pingviner?!"
Pem: "Jo, eller hur Viktoria."

Lördagens citat:
Pem: "Man måste vara minst 14 centimeter för att få åka denna karusell."
Viktoria: "Då kan ju gravida kvinnor med foster i magen få åka."

2 kommentarer:

Anonym sa...

tur med vädret eller hur!!! vi måste fortfarande ses, trots väder

Anonym sa...

Yes , indeed! We must.