måndag, september 15, 2008

Svävar i ovisshet

Jag vet inte. Jag vet inget.
Hur ska man gå tillväga när allting bara känns upp och ner? När inga snören till riktlinjer ligger ute och man pendlar mellan ovetande och någonting som säger "varför inte"?
Ibland är ovissheten inte alls rolig att ha och göra med och jag önskade så att jag hade svar på alla frågor redan i förväg. Men så fungerar inte livet.
Magen vrider sig, av två vitt skilda orsaker. Men vilken är rätt? Vilken skall jag följa?
Jag är inte mer än 20 år och har därmed hela livet framför mig. Någon gång måste man chansa lite och är det fel, då kan man ju bara ändra sig, förhoppningsvis.
Var med mig.
Snälla.

2 kommentarer:

Céline sa...

Chansa! men gå in med rätt avsikter och en cool inställning. Du har hela livet framför dig som du säger.

Anonym sa...

:)