onsdag, september 19, 2007

Allt är Glasklart


Grattis Céline, på födelsedagen!
Jag vet inte riktigt om jag egentligen skulle vilja kalla det en slags Aha-upplevelse... nä, det är nog mer som ett uppvaknande. Eller kanske en slags upptäckt! Äntligen vet jag vad det är som framtiden bär med sig för mig. När det handlar om mig som student dådå ;)
Förutom en härlig sånglektion i måndags och en "ledig" tisdag (d.v.s. PluggDag) så har nog denna onsdag varit en av de bästa under min än så länge relativt korta tid på Kristianstad Högskola. Idag besvarades nog nästan alla de frågor som gått och snurrat runt i huvudet på en och jag kunde genast känna att: "Shit! Vad underbart alltså. Jag har hamnat helt rätt!" Känslan går inte att beskriva fullt ut för det var en slags pirrig känsla blandat med en bit nervositet, en massa förväntningar samt världens största spänning någonsin! Så underbart.
När det verkligen säger "klick", ja, då måste man ju bara vara helt rätt på det, eller hur?
Jag är säker på att vi alla några gånger under livet kommer att få den där känslan. En känsla av att allt bara flyter på och är helt 100 procentigt rätt!
Underbart.
Jag kan inte bärga mig en sekund - eller tja, i och för sig... jag måste bärga mig. Till nästa år. Men då! Oj,oj,oj... vad spännande!
Det enda som jag kan se på negativt men som jag faktiskt ärligt tala egentligen inte ens behöver bry mig om ett dyft, var hur de andra i min framtida klass såg på det hela. Inte ett knyst sades under hela föreläsningen. Den enda som sa något... det var ju Jag!
Underligt att människor kan vara så klartänkta och verkligen förstå innebörden i Allt. Ja, för om det inte var så, då hade dem väl ställt lite frågor? Eller?
Som sagt, så bryr jag mig inte alls. Jag kommer att köra mitt race nästa termin... och jag längtar redan...
//SuperDuperPirrigtSpänd

Inga kommentarer: