söndag, september 23, 2007

En hyfsat lyckad helg

Sådär oförutsägbar.
Jag måste börja med att gratulera min pappa i efterskott, på födelsedagen. Han fyllde år igår och detta firade man med kalas - trots ett par ickemedverkande personer, tyvärr.
Jag vet ärligt talat inte varför jag är så himla förtjust i After Eight! Om det är den där underbara blandningen av minstsmak och choklad som liksom bara smälter på tungan... eller... det är verkligen vidunderligt. Jag tror att jag igår åt minst 10 stycken och måste också erkänna att jag idag varit och nallat ett par till ;P Dem blev ju inte uppätna allihopa! Och annars rikserar dem ju att bara stå där och till sist bli gamla och mögliga. Och Det vore väl jättesynd ;) därför är jag så snäll och äter upp dem istället.
I fredagskväll så blev det faktiskt "The Tivoli", dock utan Ann, tyvärr. Hade ju önskat att hon fanns med på ett hörn och livade upp stämningen ytterligare lite grann... men vad gör man om man sitter fast i Marieholm... ? Aja, jag och Emelie drog ut i alla fall och det skulle visa sig bli ett bra drag! Miniliten förfest hemma hos mig och sedan bussen (tillsammans med en massa odrägliga tonåringar som är stupfulla och Verkligen på riktigt tror att dem faktiskt är något!) in till stan. Först stal automaten Emelies kort... jahapp, men det återställdes genom att hennes pappa var snäll och körde in för att lämna henne ett nytt kort (hennes nya bankkort faktiskt). Så allting löste sig där! Förutom oss, så fann vi snabbt tre stycken klasskompisar också! Kan väl kanske inte tyckas vara så himla märkvärdigt egentligen, Men observera då att vi ju faktiskt går på Högskolan i Kristianstad! Då blir det hela lite mer spännande. Hur som helst... vi shejkade ASS hela natten lång och väl på bussen hem kunde jag nästan riktigt känna hur svetten rann ner från pannan. Usch!, kanske då somliga tycker men jag håller Inte med där. Visst att man klär upp sig lite om man ska ut men Va F*n! Om man nu väl går ut på ett "discotek"så är väl ändå hela syftete med det (ja, eller nästan då) att man ska göra just en sak... nämligen DANSA!? Och när Jag väl dansar... då Dansar jag! Och särskillt många pauser bli det inte heller vill jag tala om. Men shit vad roligt jag hade! Den natten är helt oförglömlig :)
Dagens dag har bara ägnats åt dansen... Min dans, alltså. Har väl funderat ganska mycket på att faktiskt öppna ett litteraturhäfte också, men förgäves. Det kanske kommer senare ikväll...
Imorgon börjar äntligen det jag sett fram emot mest under hela min utbildningsperiod, nämligen VFU:n !! Det ska bli så himla kul att äntligen få komma ut i verkligheten och uppleva småskolan från insidan! Är hur spänd som helst.
// Glöm nu inte... våga Rocka Loss när ni är ute ;)

Inga kommentarer: