lördag, september 29, 2007

Skoljoggen och tipspromenad


Jag skulle uppskatta om jag kanske i alla fall Någon gång blev tillfrågad...
Man har hunnit med både en skoljoggen i Pålsjöskog, en kort tipspromenad, en mer eller mindre självständig lektion samt ett lååångt och urtrist fritidsbesök. Förutom detta så har det blivit ett par fikastunder samt ett kort besök hemma hos Emelie och ett par timmar på Väla.
Köpte faktiskt en klänning (ja, jag vet. En till!) i tordags. Den var så fin och så billig, att jag kände att jag bara vore dum om jag inte slog till. Sedan dess har jag även hunnit införskaffa de länge omtalade svarta kalasbyxorna samt en T-shirt på H&M. Inte dumt, eller hur!
Som om inte detta skulle räcka så har jag ju också under hela den gågna veckan fått dras med en oerhört besvärlig förkylning. Som tur är så känner jag äntligen att den håller på och lägga sig något. Kanske kan jag få slippa den tills nästa vecka! Det hade varit underbart skönt.
Hög tid för en klipptid nu. Det där med att låta håret växa igen har nog lagt sig... kanske för att mitt hår för tillfället inte har någon form överhuvudtaget! Get rid of it, please!"
Igår kväll var första kvällen på länge som jag satt hemma för mig själv i min egen säng och gjorde... absolut ingenting. Det var rätt skönt för en gångs skull men en kväll Räcker å andra sidan. Två gånger är nog ändå en gång för mycket. Och det ser tyvärr väldigt grått ut. Vädret är så tråkigt som det kan bli och här hemma är det helt dött. Det händer ingenting utan alla gör var sin grej på var sitt håll - urtrist! Hade verkligen velat komma ifrån detta och fått gjort något roande för en gångs skull. Att få lite kvalitetstid med min söta pojkvän hade varit det absolut bästa men...
// It looks like it's gonna be a looong night.

2 kommentarer:

Céline sa...

vänta lite här nu, har jag sett dig i klänning?

Céline sa...

ja du borde verkligen gå oftare i klänning! jo jag såg dig på balen ju! enda gången!