måndag, september 03, 2007

Skolstart med Nollning

Skolstart!
Ibland hinner man med väldigt mycket på väldigt kort tid. Och nog har jag varit lite slö med uppdateringen... men nu sitter jag ändå här, trots att jag varit uppe i 18 timmar! Den 28/8 var det upprop i Kristianstad och jag fann mig snabbt en vän, Ann, och tillsammans lyckades vi ta oss ner till Subway i stan för en kort lunch. Man kommer inte riktigt ihåg allt som hänt eftersom det sammanlagt varit så otroligt mycket på en gång.
På onsdagen var jag i alla fall ledig men fick ändå gå upp tidigt eftersom jag hade ett tandläkarbesök på morgonen :) Allt var fint - som vanligt!
På eftermiddagen kom Christoffer förbi för ett litet besök och vad hade han i famnen... om inte den största blombukett jag någonsin skådat - och att inte förglömma en liten liten mini mini chokladask. Man kan inte annat än älska honom <3
På torsdagen körde man igång igen i skolan och denna dag blev det lite mer, med föreläsningar etc. Meningen att jag skulle klippa mig på kvällen men eftersom man ju är stolt pendlare så får man helt enkelt anpassa sig till tågen :P (Funderar nu på att låta håret växa till sig lite)
Fredagen ägnades hos en gruppkompis i Mörarp. Grupparbete (tillsammans med Ulrika, Ingela, Ann och Emelie) stod på schemat och eftere en heldag där så var man ganska så utmattad och för mig räckte en påse godis och lite tv gott och väl.
Lördagen startade på Väla med pojkvännen och slutade i Ramlösa på kalas hos kusinen. Mysigt värre och vem kan inte motstå Anette's goda förrätt ;)
Dans på söndagen och mer än så hanns knappt med. Läste läxa samtidigt som man kollade på tv med ett öga. Såg i alla fall "Hitch" ... och jag säger då det. Den var lika bra igårkväll som senast jag såg den - på Bio!
Idag har man haft sin första redovisning samt sysslat enormt mycket med estetik! Det är helt klart det som varit allra roligast hittills. (Vad har man dock lärt sig en dag som denna? Att inte springa runt en massa för att leta käk!) 4 timmars lek och rörelse- Underbart!
Hela dagen avslutades med "Nollstarten". Laguppdelning och lite annat bus. Imorgon fortsätter äventyret.
// Det är bara att inse... hösten ÄR på väg.

Inga kommentarer: