måndag, september 10, 2007

Väntotid blev stresstid


Please forgive me, I need you like I do.
Inte ens när man är i God tid så kan man räkna med att komma i tid. Skånetrafiken kan slänga sig i väggen! För en gångs skull så har jag lärt mig att kollektivtrafiken inte går att lita på ( i alla fall inte när det gäller tågen)! Men om man då tänker efter lite så kan man ju handla smart. Tänkte jag ju... eller hur! Tar numera tåget en Halvtimme ! tidigare än jag brukar/borde behöva. 06:35 skulle tåget gå och jag var i god tid.... *pling plong* "Tåget är cirka tio minuter försenat." Ok. Inget konstigt med det. Jag vet ju hur det går till och vet om att de brukar vara försenade... och Mig gör det ju faktiskt inget etersom jag ändå har så himla god marginal i alla fall. Men visst blir man lite otålig när det regnar och är kallt ute och så tickar visaren på sådär hela tiden.... tick tack. När kom tåget då? Tja.... Lagom till PRICK!! 07:00!! Och FOLK! Ja, det ska vi inte ens tala om. Inte nog med att det var många som skulle ta tåget ... det var ju inklusive Alla de pendlare som normalt åker med pricktåget (som ju kom strax efter vårt). Dem skulle ju OCKSÅ med! Såhär i efterhand så tycker jag faktiskt att dem kunde väntat hela högen. Tåget skulle varit i Lund 07:08 men var istället framme 07:37! Det vill säga att jag fick tränga mig förbi alla bäst jag kunde, knuffas och puffas litegrann... och springa snabbt bort till den perrong där mitt anslutningståg skulle gå ifrån. USCH!! Det får bli skärpning nu... eller åtminstone ett nytt system. Att man som chaufför inte kan inse att man inte Kan stanna i alla småhålor då tåget är så fullt med folk att dörrarna knappt kan stängas. Bussar kör ju förbi! Då kan väl tågen göra det med? Det kom ju trots allt ett tåg bara ett par minuter efter vårt. SUCK!
Tillbaka till något roligare...
Skolan flyter på bra. Det känns hur bra som helst och pendlingen går alldeles utmärkt! :)
I fredags så drog jag och Ann hem till henne för att fixa våra VFU-platser (i hopp om att få det vi vill ha... jovisst!). Egentligen så hade vi utgång på schemat men sedan Ann fått reda på att hon skulle jobba tidigt morgonen därpå, så blev det ändrade planer. Vin, chips och en nice film i Lund fick avsluta fredagen. Lördagen fick jag äntligen träffa pojken min. Sötnos, älskar dig <3
En liten kort runda på Maxi och sedan begav vi oss in till stan för att checka fotbollen. Vi hamnade slutligen på Tempel som bjöd på mysig stämning och god mat. Väl hemma fick man somna i hans armar. Saknar dem redan.
Vill förresten passa på att gratta honom, då han äntligen fått beskedet att det är Lumpen som gäller till sommaren. Han har sett fram emot detta i evigheter och nu ska han äntligen få lov att sätta tänderna i det.
Söndagen blev "pluggdag".
Idag var man tillbaka till skolan, cacaocreme-automaten och en massa skojsigt snack. Med er tjejer, så blir dagarna aldrig långsamma och utdragna. Man skrattar ju så att man kiknar ;)
// Snart Godnatt...

Inga kommentarer: